Nog maar een paar dagen te gaan...

26 augustus 2016 - El Puerto de Santa María, Spanje

Mijn week is ingegaan in dit leuke havenplaatsje, maar voordat ik jullie meeneem op mijn geplande avonturen ga ik eerst weer vertellen wat ik sinds mijn laatste blog heb meegemaakt. Dit vraagt veel van mijn geheugen...

O ja! Op vrijdag wilde ik uitgaan, maar iedereen haakte af en ik eindigde in mijn pyjama op de bank met Netflix. Rond een uur of 1 in de nacht bedacht ik me dat ik zin had om iets te bakken (net zoals thuis als je met vriendinnen een meidenavond hebt) en ben pannenkoeken gaan bakken. Hier kon ik zaterdag nog mooi van profiteren toen ik besloot om wat mij-tijd in te lassen. Ik ben naar het zwembad van de club gegaan en scoorde een bedje met uitzicht op zee. 1 boek later en net niet verbrand ging ik aan het einde van de middag terug naar huis. 's Avonds heb ik voor mezelf gekookt voordat ik met Lea naar een strandtent ging voor een drankje. Nou, dat doe ik nooit meer want ik tijdens al die weken in Spanje en de tientallen tintos die ik gedronken heb was deze gewoon niet weg te krijgen. Wat smerig. Daarnaast stak de wind weer op en werd het gewoon koud (ja ook hier wordt het weleens koud), dus die avond duurde niet zo lang.

Op zondag ben ik naar Jerez geweest met een Vlaams meisje Lore en de Duitse Christina (zie foto op mijn fb die Lore heeft gepost). Helaas was zo'n beetje alles gesloten, inclusief de bezienswaardigheden. Na een hele lekkere en leuke lunch besloten we om terug te gaan naar El Puerto en daar aangekomen waren we heel dankbaar voor de zeewind! Ook al vervloeken we allemaal de Levante wind die hier zo'n beetje elke week wel een paar dagen op komt zetten, we hebben de verkoeling nodig om in deze constante hitte te kunnen leven. Thuis gekomen heb ik een heerlijke siësta gehouden, waar ik nooit genoeg van kan krijgen. Rond 19uur ben ik met Lea op de bus gestapt naar het station, naar El Puerto Real. Een vissersstadje heel vlakbij. Daar werden we opgehaald door Fran en zijn schoonbroer om naar het huis van Alba's ouders te gaan. Daar aangekomen verwelkomde Alba ons met haar kookkunsten en de typische Spaanse gastvrijheid: doe alsof je thuis bent, echt doen! Na een heerlijk en ietwat ongemakkelijk Mexicaans etentje hadden Lea en ik het idee van een soort rare dubbeldate van ons afgeschud en gingen met ze mee de stad in voor een rondleiding en frozen yoghurt. Die zij ook voor ons betaalden overigens. We hebben het heel gezellig gehad en gepraat over van alles en nog wat, maar vooral over cultuur, taal, geschiedenis en politiek. Na nog een tinto, deze goedkope uit de supermarkt smaakte wel, bracht de broer van Alba ons weer naar huis. Hele lieve mensen dus. Oeps, ik ben vergeten mijn donderdagavond bij Bugalu te vertellen he? Daar hebben Lea en ik dus die drie Spanjaarden ontmoet haha. Fran en Alba waren daar, omdat de broer van Alba (sorry, ik ben zijn naam vergeten) wist van de taaluitwisseling daar elke donderdag en hij woont nu in Frankrijk voor zijn studie en wilde graag Frans praten. Dus wij hadden hem voorgesteld aan de enige 2 Franse au-pairs en ondertussen raakten wij met het 9 maanden oude stelletje aan de praat. Dit was zo gezellig, dat we nummers uit hebben gewisseld en het etentje tot stand kwam. Vandaar.

Op maandag ben ik met Carina naar het park geweest om lekker te relaxen en bij te kletsen. Even later kwam Danny, een vriend van haar die uit Californië komt, met zijn ukelele. Kei leuk! Vooral leuk omdat Danny 1.90m is en 1 meter breed, Het gaat ook Carina's laatste weekend als au-pair zijn en ze wilde dan ook graag,  net als ik, dat nog eens goed vieren!

Op dinsdag- en donderdagavond moest ik babysitten, dus veel meer dan pizza's en films kan ik daar niet over zeggen.... WOENSDAGAVOND! Ashleigh nodigde mij uit om met haar en Poppy naar Cádiz te gaan waar een gratis festival plaatsvond. Dus rond 19uur kwam ze mij ophalen met de auto die zij mag lenen van haar gastfamilie en met zijn drieën kwamen we ruim op tijd op onze plaats van bestemming aan, waardoor we nog een parkeerplek konden scoren. Na een drankje en een lading churros (oké de lading was voor mij, want ik at iedereens bord leeg), gingen we naar het park waar alle Spanjaarden aan het indrinken waren en zo dus ook onze Spaanse vriendinnen. Ik moet zeggen, er liepen een hoop rare figuren rond. De wiet rokers pikte je er zo tussen uit, net als de minderjarigen die hier overal mee weg komen. Ik was dus wel blij dat ik met wat locals op pad was, want als een jongen met dreads en een joint op je af komt om te zeggen dat je mooi bent en je vervolgens pillen aan gaat bieden, ben je ultiem gelukkig met de internationale girl code: trek me weg naar een andere plek en als dat niet werkt doe alsof je mijn lesbische vriendin bent. Gelukkig werkte de eerste optie al.

Na een tijdje zijn we naar het festival gegaan en echt iedereen werd binnengelaten. Sommigen waren volgens mij net 12 en anderen vrouwen van boven de 40 liepen nog te giechelen als er zo'n 12-jarige wat hopeloze flirtmoves maakte. Laat ik het zo zeggen, we hebben ons erg vermaakt met de muziek en de gekke figuren die er rond liepen. Totdat één van die gekke figuren een ander figuur achterna ging om een lege fles bacardi op zijn hoofd leeg te slaan en het hele publiek aan de kant werd geduwd hierdoor en ruimte maakte voor de ruzie. Wij kwamen er gelukkig goed vanaf, al mis ik nu wel een oorbel. Het gekke was, dat we om middernacht al het gevoel hadden alsof het 4 uur 's nachts was en zijn dan ook een half uur later vertrokken om de menigte voor te blijven. Wat een heerlijke avond heb ik gehad daar!

Nu is het vrijdag en het plan is om rond 8 uur naar de stad te vertrekken. Carina, Ashleigh en misschien Christina gaan lekker mee uit eten, evenals het Spaanse koppel uit El Puerto Real. Lea en haar broer komen wat later voor een toetje. Dan denk ik dat we over de kermis bij de rivier gaan wandelen en wat goedkope cocktails gaan scoren alvorens we vannacht een club ingaan. Ashleigh is net als ik nog nooit binnen geweest bij een club en daar gaan we vanavond verandering in proberen te brengen. De rest van het weekend zal iets te maken hebben met een strandfeestje, een zwembad en leuke mensen...Ik heb er zin in! :)

¡Hasta pronto!
Besos xxx